tiistai 16. huhtikuuta 2013

Koulua ja tulevaisuutta

Kännykällä vähän kuulumisia ja mietteitä..

Aamu alkoi tänään normaallisti, milläpä muullakaan kuin koululla. Oon siis lukiossa ja opiskelen täällä toista vuotta. En oo koskaan ollut erityisen hyvä koulussa ja oon aina vihannut kokeisiin pänttäämistä sekä lukemista ylipäätään. Tajusin jo lukion ekalla, ettei tää oo mulle oikee koulu. Mulle on tärkeetä että saan töitä ja voin tehdä jotain ja oppia siinä samalla, lukiossa se kuitenkaan ei onnistu. Lukion jälkeen joutuisin olemaan koulussa vielä väh. 3 vuotta ennenkuin saisin jonkun tietyn ammatin ja töitä ylipäätään.

Päätin siis vaihtaa lukion ammattikouluun, ja tein yhteishaun tänä keväänä. Hain kahteen kouluun Turkuun ja yhteen kouluun Naantaliin. Siitä, mille alalle hain, en aio vielä kertoa sillä mikään ei ole varmaa. Peukut pidetään kuitenkin pystyssä että onnistais ja pääsisin kouluun sinne minne haluankin.

Eli nyt on koulun lisäksi vaihtumassa myös asuinpaikka, todennäköisesti muutan ensin Raisioon poikaystäväni luo ja siitä me sitten myöhemmin muutamme Turkuun. Muuttoa oon suunnitellut heinä-elokuulle, mutta lukkoon ei oo vielä lyöty mitään. Oon kyllä ihan älyttömän innoissani tästä et pääsen vihdoin muuttamaan pois täältä pikkukylästä, oon nimittäin aina rakastanut kaupungissa asumista. Ollaan myös ostettu lähestulkoon kaikki huonekalut ja muut jutut mitä sinne uuteen kotiin tarvii, musta tuntuu et ainut mikä puuttuu on pari yöpöytää ja matto! Eli kaikki on periaatteessa jo valmista, kunhan vaan löydetään se täydellinen koti meille!

8 kommenttia:

  1. Sun blogi vaikuttaa tosi mielenkiintoselta liityin kyllä lukijaks! etenki noitten kynsien takia ku itekki niitä tykkään väsätä :)

    http://johkiss.blogspot.com Kurkkaa ja heitä kommentti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kynsijuttuja on tulossa lisääkin, varsinkin kun on jo yksi yhteistyöjuttu tiedossa :)

      Poista
  2. pidän peukkuja et tuut tänne! plus oot ihana! <3

    VastaaPoista
  3. Onnea yhteishakuun ja toivottavasti pääset sinne minne haluat! :) Ite opiskelen ekaa vuotta Turun Sosiaali- ja terveysalalla, oon tykännyt tosi paljon! :) Sun blogi vaikuttaa mielenkiintoselta, taidan jäädä seuraamaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos kovasti tsempistä ja seuraamisesta! =) itseäni kyllä vähän jännittää pääsenkö niin isoon kouluun johon hain sillä hakijoita on varmasti satoja.. :/

      Poista
    2. Ite olin satavarma etten pääsis, koska hakijoita oli 200 jotain ja 100 pääsi sisään. Soveltuvuuskoe meni mielestäni päin mäntyä vaikka sainkin sitten 9/10. Ei se oo niin vaikeeta ku saattaa uskoa ja muista olla siinä kokeessa rehellinen ja oma ittes niin pääset aivan varmasti! :)

      Poista
    3. no toi antaa mulle jo vähän toivoa ;D vaikka kyllä mä periaatteessa muutenkin uskon että hyvin se menee :)

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.